Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Podsumowanie I etapu Projektu
Dnia 16 grudnia 2009r. w Zespole Szkół w Grobli odbyl się pokaz efektów zajęć pozalekcyjnych realizowanych w ramach I etapu Projektu "Pierwsze uczniowskie dościadczenia drogą do wiedzy" finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Uczniowie klasy II zaprezentowali program pt.: "Co słychać w lesie?" dla zaproszonych przedszkolaków i uczniów klas I i III oraz rodziców wszystkich uczniów. Po prezentacji wszystkie dzieci biorące udział w Projekcie otrzymali na własność pacynki - myszki oraz podziękowania od Dyrektora Zespołu Szkół w Grobli.
"Myszkę" - maskotkę Projektu przekazano uczniom klasy I oraz ich wychowawczyni, którzy wchodzą w II etap Projektu.

Celem Projektu było upowszechnienie nowoczesnego modelu edukacji, nowego spojrzenia na zdolności i możliwości każdego dziecka.

Działania prowadzone w ramach projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” umożliwiły uczniom zdobywanie wiadomości i umiejętności rozwijania własnej osobowości. Działania te umożliwiły wpływanie na wszystkie dziedziny aktywności prowadzących do rozwijania kompetencji kluczowych, a w szczególności: językowej, matematyczno – logicznej, przyrodniczej, ruchowej, muzycznej oraz intra – interpersonalnej. Dodatkowe zajęcia projektowe ułatwiły start i wyrównywanie poziomu wiedzy i umiejętności edukacyjnych, które razem z pomocami dydaktycznymi z Ośrodków Zainteresowań przyczyniły się do właściwego rozwoju dziecka. Udział dzieci w Projekcie przyczynił się do rozwinięcia słabych profili inteligencji. Nabyli umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy. Bardzo ważnym efektem Projektu dla uczniów były zajęcia w Ośrodkach Zainteresowań, gdzie uczyły się tworzyć opowiadania, historyjki, rozwiązywać krzyżówki, słuchać bajek – grajek, bawić się w teatrzyk. Tworzyli w zespołach gry planszowe, układali mozaikę, rozwiązywali łamigłówki matematyczne, wykonywali rozmaite zadania z książeczek LOGICCO przez co rozwijali różne inteligencje. Obserwowali również przyrodę, prowadzili np.: obserwacje w lesie, ogrodzie, sadzie, zbierali skarby przyrody i wykonali z nich zielniki, jesienne akwaria. Działalność plastyczna pozwoliła im na wyrażanie swoich odczuć i emocji poprzez różne wytwory, zaś muzyczna na swobodne śpiewanie piosenek i ilustrowanie ruchem słuchanych utworów. Ja jako nauczyciel prowadzący I etap Projektu miałam możliwość realizowania własnych pomysłów i wprowadzania nowatorskich rozwiązań w pracy z dziećmi. Szkoła wzbogaciła się o zestaw środków dydaktycznych służących uczniom, a także uzyskała lepsze efekty pracy. Rodzice mieli możliwość spojrzenia na dziecko nieco inaczej, odkryli potencjał swoich dzieci. Zostali zapoznani z wynikami diagnozy początkowej i końcowej profilu inteligencji. Aktywnie uczestniczyli w Projekcie, gdzie mieli możliwość oglądania wytworów pracy swoich dzieci na urządzonych wystawach prac plastycznych i technicznych: domki – karmniki dla ptaków, jesienne akwaria. W trakcie realizacji projektu uczniowie brali udział: w wycieczkach do lasu, do Krakowa, do teatru. Udział w projekcie dał dużą możliwość dzieciom, gdzie swoje zainteresowania nadal rozwijają, nawet w czasie przerw, podczas których z chęcią sięgają po interesujące ich pomoce i wspólnie bawią się, bo przecież KAŻDE DZIECKO JEST ZDOLNE!

opracowała: mgr Maria Machaj